Bun venit pe blogul nostru. Primul nostru manifest.


Bună!


Bine te-am găsit și bun venit în comunitatea „Cu grijă”. Eu sunt Laura, sora unui băiat, care a fost diagnosticat cu o tulburare din spectrul autist câțiva ani în urmă și sunt din Republica Moldova. Am venit, împreună cu echipa noastră, cu ideea de a crea un blog și de a vorbi mai mult la tema dizabilității, pentru că sunt multe lucruri care dor și trebuie schimbate, dar ele tot așa rămân. Eu, fiind sora mai mare, eram încă un copil, când am făcut contact cu lumea dizabilității și am asimilat-o foarte greu, pentru că este o temă despre care mai puțin se discută în țara noastră printre adulți și adulte, dar printre copii și adolescenți/te cu atât mai puțin. 


Paradoxul este anume acela că persoanele diagnosticate cu autism sunt, de obicei, copii și/sau adolescenți/te, care petrec mult timp anume în comunitatea de tineri/e și copii, dar majoritatea semenilor lor nu cunosc ce înseamnă dizabilitate. Astfel, copiii și tinerii împrumută concepte întâlnite în familiile lor, fie astea prejudecăți și stereotipuri, sau valori și empatie. Din păcate, balanța înclină spre stereotipuri și discriminare, iar eu aș vrea foarte mult să nu fie așa.


În cazul în care într-o bună zi fratele meu s-ar putea duce într-o școală tipică, eu, personal, aș accepta foarte greu acest lucru, pentru că în mintea mea răsună o întrebare: „Tu știi ce s-ar putea întâmpla acolo cu el?”, amintindu-mi chiar de cazurile în care eu am fost bullied la școală. Iar după realizez că acei/acele care l-ar putea discrimina, exclude, sunt tot copii sau tineri/tinere, care sunt atât de influențați/te de ce aud ei/ele în jur despre dizabilitate, că ar putea ajunge să înjosească un copil cu o dizabilitate ca autismul. Ideea că un copil, născut fără vreo anumită prejudecată, ar putea să fie un bully, mă sperie și îmi spune cât de mult ar  putea afecta stereotipurile din jurul său personalitatea sa.


Dorința mea e ca dacă fratele meu se va duce într-o zi la școală, eu să nu simt îngrijorare pentru cum ar putea el să fie tratat acolo. Iar asta este valabil pentru fiecare persoană cu o dizabilitate și nu este ceva imposibil, dar vin cu invitația să mă ajutați să îmi împlinesc această dorință. Pentru asta, este necesar ca despre dizabilitate să se ducă discuții mult timp, care să ajungă la cât mai mulți membri și membre ai/ale comunității. De aceasta, lansăm blogul și pagina de Instagram cu @cu_grija, unde ne puteți urmări, pentru a participa în discuții și pentru a citi articolele sau postările pregătite de noi.


Vrem ca proiectul „Cu grijă” să fie un spațiu sigur și liber de exprimare pentru noi, unde putem aborda ce teme credem că sunt importante. Aici veți găsi gândurile noastre sincere și cerem înțelegere legat de flexibilitatea subiectelor, dar și a orarului de postare. Nu suntem „experte” și nu le știm pe toate, dar suntem tinere care vor o schimbare. Ceea ce este cert este faptul că vom aborda probleme și vom încerca să găsim soluții, pentru ca societatea noastră să fie una incluzivă pentru fiecare.


Vă invităm să ne urmăriți și pe alte canale, pentru a ne cunoaște istoria, dar am vrea să o cunoaștem și pe a voastră. Ne puteți scrie și un e-mail la adresa: cugrija.suport@gmail.com sau un mesaj pe Instagram (@cu_grija), la care vă vom răspunde cu mare drag.


Cu recunoștință,

echipa „Cu grijă”


Comentarii

  1. Buna! Succes și te voi urmări cu drag! Sper să putem face și niște schimbări astfel încât toți să se poată simți bine!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare